מרכז חוסן לטיפול באמצעות בעלי חיים

המרכז מפעיל תוכניות המיועדות לטווח גילאים רחב מלידה ועד זקנה, כאשר הדגש הוא על עבודה עם ''המתווכים הטבעיים'' (בני משפחה, אנשי חינוך, מטפלים, יועצים ועוד), כאשר לכל קבוצת גיל יש תכנית עבודה משלה. גם עובדים בעיר ואנשי מקצוע כמו רופאים ודיאטנים נעזרים במרכז הייחודי.

המודלים והתכניות של המרכז קיבלו תוקף מחקרי ופורסמו בספרות המקצועית בישראל כמו גם ברחבי העולם. בחודש דצמבר 2020, בהשקעה של קרוב ל-4 מיליון שקלים מתקציבי משרד הבינוי והשיכון, JNF ארה"ב ו-JNF קנדה, נבנה מרכז טיפולי בעזרת בעלי חיים. במרכז הוצבו כמובן גם מרחבים מוגנים ויש בו עשרות בעלי חיים כמו צבים, צ'ינצ'ילות, ארנבות, נחשים, תרנגולות ואפילו עז.

בעלי החיים מאפשרים לילדים להוציא את אשר על ליבם באמצעות הטיפול בהם. בנוסף, הילדים חשים אחריות על בעלי החיים ובהתאם לכך הם מועצמים ומגייסים משאבי התמודדות ותחושת ביטחון – מה שעשוי להשפיע עליהם בזמן חירום. המגע עם בעל חיים פרוותי מנחם, מחזיר תחושה של ביטחון ומרגיע את מערכת העצבים. טיפול זה הוכח ככזה המאפשר יציאה מתחושת הבדידות שמאפיינת את מערבולת הטראומה.

מדובר במתחם סגור שבו 2 חדרי טיפול פרטניים בהיקף של 210 שעות טיפול שבועיות – כאשר לכל אחד ממאות הילדים המטופלים במרכז מוענקת שעת טיפול שבועית. זאת, לצד 2 חדרי טיפול גדולים וממוגנים לקבוצות שנעשים בהם מפגשים כיתתיים.

למעשה, פינת החי הטיפולית הוקמה כבר ב-2015, אך המקום הקודם והזמני שבו הייתה היה צר מלהכיל.

איך להגיע: חפשו בווייז: מרכז טיפול בעזרת בעלי חיים חוסן שדרות
*על מנת שלא להפריע לפעילות הטיפולית במקום - הגעה בתיאום מראש בלבד.